Zaznacz stronę

W dobie stałego rozwoju infrastruktury IT w firmach archiwizacja danych stała się kluczową kwestią. Do jej realizacji konieczne jest wykorzystanie szybkich i niezawodnych pamięci masowych. To jednak dopiero połowa sukcesu. Trzeba również zadbać o cyfrowe bezpieczeństwo informacji, jak również o szerokie możliwości wykonywania backupu. Z tego powodu drugim elementem takiego systemu jest specjalistyczne oprogramowanie. Jakie rozwiązania oferuje rynek i na co warto postawić? Sprawdź już teraz!

Backup danych – co powinien gwarantować?

Jednym z ważniejszych zadań dobrego oprogramowania do backupu jest optymalizacja wolnej przestrzeni. Ilość przetwarzanych informacji rośnie i wraz z tym trendem musiałbyś nieustannie rozbudowywać serwerownię. Profesjonalne narzędzia kompresują dane i wykorzystują wiele innych technologii, dzięki którym możesz oszczędzać miejsce na nośnikach pamięci.

Kolejną ważną kwestią jest bezpieczeństwo. To nie tylko ochrona plików przed ich utratą w wyniku awarii dysków twardych. To również zabezpieczenia sieciowe, dzięki którym ograniczasz ryzyko wycieku lub kradzieży informacji.

Oprogramowanie do archiwizacji – jaką funkcjonalność oferuje?

Nowoczesne narzędzia do tworzenia kopii zapasowych gwarantują ogromną funkcjonalność. Specjalistyczne oprogramowanie będzie oferować użytkownikowi wiele możliwości tworzenia, zarządzania oraz zabezpieczania backupu. Technologii jest wiele i są one stale rozwijane, a do najważniejszych należy zaliczyć:

1. Optymalizację wolnej przestrzeni dzięki wydajnej kompresji

Serwery nie mogą rosnąć w nieskończoność, gdyż zakup kolejnych nośników pamięci wiąże się z ogromnymi wydatkami. Dzięki kompresji możesz zaoszczędzić mnóstwo miejsca na dyskach, optymalizując koszty utrzymania serwerów.

2. Wysokiej klasy skrypty szyfrujące

Dane można stracić nie tylko w wyniku awarii nośnika pamięci. O wiele większe zagrożenie czyha po stronie sieci internetowej. Aby się zabezpieczyć, powinieneś korzystać z szyfrowania. To nie tylko ochrona danych przechowywanych na samych serwerach. Pliki mogą być szyfrowane również w momencie ich kopiowania na zewnętrzne nośniki.

3. Nowoczesne metody wykonywania backupu danych

Wydajność działania serwera ma kluczowe znaczenie dla sprawności funkcjonowania firmy. Klasyczna metoda backupu wiąże się z nieustannym zapisem wszystkich danych. Problem ten rozwiąże np. przyrostowa kopia. Skrypt rejestruje zmiany i archiwizuje tylko dodane lub zmodyfikowane pliki.

4. Narzędzia do przechowywania danych w chmurze

Coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z chmury obliczeniowej. Dzięki niej możesz ograniczyć inwestycje związane z zakupem kolejnych nośników pamięci i rozbudową serwerów.
To oczywiście tylko najważniejsze przykłady. Nowoczesne oprogramowanie do archiwizacji zapewnia dużo więcej funkcji. Pamiętaj więc, aby odpowiednio dopasować je do swoich potrzeb.

Jak zabezpieczyć dane na wypadek awarii nośników pamięci?

Fizyczne uszkodzenie nośników, np. dysków twardy, to problem, którego przedsiębiorcy obawiają się najbardziej. Z tego powodu inwestując w urządzenia i oprogramowanie do backupu, powinieneś pomyśleć o macierzach RAID.
To proste, ale wyjątkowo skuteczne rozwiązanie, które chroni dane na wypadek awarii nośnika pamięci. W ramach takiej macierzy bloki informacji są zapisywane na kilku dyskach twardych. Gdy jeden z nich ulegnie awarii, system automatycznie odtworzy dane korzystając z informacji zapisanych na pozostałych dyskach. Proces ten jest na tyle efektywny, że użytkownik nawet go nie zauważy.

Oprogramowanie do archiwizacji – dopasuj je do własnych potrzeb

Pamiętaj, że na rynku nie istnieją narzędzia uniwersalne. Każde przedsiębiorstwo ma inny charakter pracy i własne, unikalne wymagania, pod które konfiguruje się programy. Firma Alstor SDS oferuje kompleksowe wsparcie w tym zakresie. Proponujemy najlepsze oprogramowanie do backupu i archiwizacji, które dopasujemy do Twoich potrzeb. Zapewniamy profesjonalne wsparcie techniczne i gwarantujemy atrakcyjne ceny – sprawdź już teraz!