O firmie Stovaris
Historia naszej firmy sięga lat 90. Od tego czasu przedsiębiorstwo ewoluowało z niewielkiej firmy serwisowej do klasycznego dystrybutora z wartością dodaną (ang. VAD). Rozwój firmy doprowadził do zmian organizacyjnych, które umożliwiły większą koncentrację zespołu specjalistów i inżynierów na poszczególne działy produktowe.
SKĄD POCHODZIMY?
Nasza firma wywodzi się z Alstor Sp. j. Przedsiębiorstwo działa jako VAD na polskim rynku od ponad 30 lat. Jarosław Kupiec i Tomasz Szukała byli jednymi z założycieli tej firmy. W 2017 roku rozpoczęła się restrukturyzacja firmy i utworzono dział Alstor SDS (Secure Data Solutions). Ta jednostka biznesowa składała się z niezależnego zespołu sprzedaży, zespołu zarządzania produktami oraz zespołu serwisu i wsparcia technicznego. Alstor SDS koncentrował się na produktach i rozwiązaniach z zakresu pamięci masowych i serwerów, monitorowania sieci IT, infrastruktury centrum danych i DCIM, bezpieczeństwa IT oraz zarządzania infrastrukturą IT.
1 kwietnia 2019 r. firma Alstor SDS Sp. z o.o. rozpoczęła swoją działalność jako niezależny podmiot. Założycielami firmy są: Jarosław Kupiec, Tomasz Szukała i Marcin Cichecki. Cały zespół i wszystkie istotne dla Alstor SDS umowy dystrybucyjne zostały przeniesione do nowego podmiotu. W kolejnych latach Alstor SDS dalej rozwijał portfolio oferowanych linii produktowych, a w marcu 2021 Alstor SDS zmienił nazwę na Stovaris Sp. z o.o.
NASZA MISJA I WIZJA
Na rynku Europy Centralnej widzimy naszą pozycję jako dystrybutora oferującego specjalistyczne rozwiązania. Nie chcemy konkurować z typowymi broadliner’ami sprzedającymi popularne produkty na dużą skalę. Koncentrujemy się raczej na dostawcach i liniach produktów, które wymagają odpowiedniego poziomu wiedzy technicznej i aktywnej sprzedaży. Starannie dobieramy rozwiązania, które dodajemy do naszego portfolio. Dzięki temu nasza oferta jest atrakcyjna dla naszych partnerów handlowych. Jeśli połączymy to z naszym długoletnim doświadczeniem, możemy wspólnie z naszymi dostawcami i partnerami handlowymi odnieść sukces!
NASZ ZESPÓŁ I MOŻLIWOŚĆ SERWISOWE
Nasze przedsiębiorstwo wywodzi się z firmy usługowej IT. Obecnie jesteśmy zespołem ponad 20 profesjonalistów z doświadczeniem w dystrybucji. Struktura zatrudnienia w Stovaris to: Sprzedaż (9) | Menedżerowie produktu (6) | Marketing (1) | Serwis i wsparcie techniczne (4). W naszej firmie posiadamy dział serwisu, składający się z doświadczonych inżynierów. Załoga tego działu zajmuje się serwisem i montażem serwerów Supermicro, naprawą i konserwacją skanerów dokumentowych, bibliotek taśmowych, robotów Rimage do kopiowania płyt CD/DVD. Zapewniamy pierwszą linię wsparcia dla dystrybuowanych przez nas produktów i rozwiązań.
STRUKTURA NASZYCH PARTNERÓW
NASZE DZIAŁANIA MARKETINGOWE
Uważamy, że najlepszymi narzędziami komunikacji z kontrahentami jest bezpośredni, wspólny kontakt handlowców Stovaris z naszymi partnerami dystrybucyjnymi. Dodatkowo naszą komunikację i współpracę z partnerami wspieramy różnymi działaniami marketingowymi, np.:
- Multivendorowe konferencje on-line – organizowane przez Stovaris (przy wsparciu naszych dostawców), jedna w każdym kwartale.
- Webinaria internetowe oraz tradycyjne seminaria poświęcone rozwiązaniom jednego producenta.
- RoadShow dedykowane naszym najlepszym dostawcom.
- Indywidualne prezentacje online i offline dla dedykowanych partnerów.
- Udział w konferencjach stron trzecich.
- Mailingi do naszych partnerów handlowych.
- Stale rozwijana zawartość naszej strony internetowej (opisy rozwiązań, prezentacje nowych produktów, blogi).
- Działalność w mediach społecznościowych oraz współpraca z cenionymi magazynami IT.
KAMIENIE MILOWE STOVARIS
-
2023
Nasz główny dostawca rozwiązań skanerowych firma PFU Limited zmienia nazwę z Fujitsu na Ricoh, zmiana ta powoduje również rozszerzenie naszego działu biurowego o nowe linie produktowe.
-
2022
Rozszerzamy działalność w obszarze IoT z zakresu Internetu Rzeczy, IIoT (przemysłowy IoT) oraz IoMT (medycyna) – rozpoczęliśmy współpracę z InHand, Milesight i Tektelic.
Chcąc ułatwić współpracę z naszymi zagranicznymi partnerami handlowymi uruchomiliśmy naszą stronę w dodatkowych wersjach językowych: estońskim (www.stovaris.ee) , litewskim (www.stovaris.lt) oraz angielskim (www.stovaris.com).
-
2021
W tym roku Alstor SDS zmienia się w Stovaris. Zmieniamy również oznaczenia naszej firmy, m.in. logotyp. Wraz z rozwojem firmy rozpoczynamy ekspansję oferowanych rozwiązań w Rumunii, powstaje dodatkowa strona web www.stovaris.ro.
Jesteśmy w piątce najlepszych:
CRN Channel Awards – Dystrybutor specjalizowany -
2021
Liderzy rynku monitorów medycznych – firmy Barco i Jusha – dołączają do oferty „Obrazowania medycznego”, a podpisanie umów z producentami systemów „rugged” – Durabook i K-Technology, pozwoliło nam na rozpoczęcie budowy nowego działu przemysłowego.
-
2020
Odświeżenie umowy z firmą StorCentric, pozwoliło nam rozszerzyć dział pamięci masowych o produkty firm: Drobo, Nexsan, Assureon, Violin Systems, Retrospect, Vexata. Uruchamiamy również możliwość zakupów naszych produktów z krajów bałtyckich.
-
2020
Podpisanie umów dystrybucyjnych z LG i Asus (seria: ProArt) pozwoliło na rozbudowę działu „Profesjonalne IT dla biura”. Posiadając w ofercie dużą grupę produktów do zastosowań medycznych postanowiliśmy stworzyć dział „Obrazowanie medyczne”.
-
2020
Nowe wyzwanie zakończone sukcesem – Alstor SDS przenosi się do nowej lokalizacji. Poza nową przestrzenią biurową, w nowej lokalizacji posiadamy montownię, mały demo-lab oraz trzy sale konferencyjne. W ofercie pojawiają się elementy sieci WiFi firmy EnGenius.
-
2019
Dział Alstor SDS wyodrębnia się ze struktur Alstor Sp.j. – powstaje nowy, odrębny podmiot. Rozszerzamy również nasze portfolio o rozwiązania Logic Vein, Live Action, Scale MP, Proget, DataLocker i Profitap.
-
2018
Następuje dalszy rozwój działu monitoringu sieciowego – pozyskujemy nowe dystrybucje: NetAlly, Allegro Packets oraz CUBRO. Dzięki sprawnemu działaniu po raz kolejny zostaliśmy wyróżnieni przez partnerów – znaleźliśmy się w piątce najlepszych Dystrybutorów VAD w magazynie branżowym.
-
2017
Współpraca z firmą Advantech pozwoliła na otworzenie nowych rynków produktów budowanych pod potrzeby klienta i przeorientowało firmę na działanie projektowe.
Oferta poszerzyła się o produkty monitoringu sieciowego i „network visibility”, takich firm jak Apcon i Garland Technology. Rozpoczęto również współpracę z liderem rynku rozwiązań do zarządzania data center – firmą Opengear. -
2016
W związku z przekształceniem firmy Emerson Network Power (właściciela marek: ASCO, Avansys, Avocent, Chloride, Knürr AG, Liebert Corporation, Marconi) w firmę Vertiv stajemy się kompleksowym dostawcą dystrybucyjnym rozwiązań dla Data Center.
-
2015
W ramach struktur Alstor T. Szukała i wspólnicy sp. j. powstaje dział Alstor SDS, którego dyrektorem zostaje Marcin Cichecki. Dział ten oferuje najbardziej zaawansowane produkty z całego portfolio firmy. Jesteśmy kolejny raz w gronie prekursorów nowych technologii wprowadzając do oferty rozwiązania hiperkonwergentne firmy Starwind.
-
2014
Mocno promowany dział sieciowy jest rozwijany poprzez pozyskanie dystrybucji produktów Garland Technology oraz Prolabs.
-
2013
Nasza oferta zaawansowanych rozwiązań zostaje sprofilowana, a my pozyskujemy nowe marki: ExaGrid, Lantronix, Memblaze, Shavlik, SpectraLogic oraz Nexsan.
-
2012
Podpisanie umowy z firmą Apcon umożliwiło promowanie w Polsce systemów monitoringu sieciowego oraz budowę profesjonalnego działu „Sieci informatyczne”.
-
2011
Dział Infrastruktury IT zostaje wzmocniony poprzez całą gamę zasilaczy UPS marek Eaton i Socomec.
-
2010
Jako lider rynku skanerów produkcyjnych zaczynamy dystrybucję skanerów wielkoformatowych firmy Graphtec.
-
2007
Oferta pamięci masowych powiększa się o profesjonalne rozwiązania biznesowe CommVault z macierzami Hitachi Data Systems.
-
2005
Efekty zmian gospodarczych napędzają rozwój naszej sprzedaży oraz powodują rozbudowę oferty systemów bezpieczeństwa IT o produkty firm: Cyberguard i F-Secure.
-
2004
Połączenie firm Veritas i Symantec spowodowało rozbudowę naszej oferty o systemy bezpieczeństwa.
-
2001
Wraz z rozbudową oferty a tym samym wzrostem skali obrotów nastąpiła też zmiana formy prawnej firmy na Alstor T. Szukała i wspólnicy Sp. j.
-
1997-2000
Zmiana nazwy firmy Alstor T. Szukała i wsp. S.C.
Dalszy dynamiczny rozwój oferty w dziedzinie pamięci masowych. Jako jedni z pierwszych oferujemy rozwiązania NAS. W naszej ofercie pojawiają się macierze dyskowe i serwery NAS budowane przez nas i pod naszą marką Ardata. Firma posiada najmocniejszą pozycję na rynku w dziedzinie „optical Storage” za sprawą napędów i bibliotek magneto-optycznych i CD-R takich firm jak Maxoptix, HP, NSM i JVC. Pozyskujemy nowe umowy dystrybucyjne: Infortrend, Promise Technology, Overland Storage. Nasze przedsiębiorstwo zostaje docenione przez takich potentatów jak Hewlett-Packard i Veritas Software.
Każdego roku bierzemy udział w imprezach branżowych, m.in. Komputer EXPO czy Infosystem. -
1992-1996
Firma bardzo mocno rozwija sprzedaż i pozyskuje pierwsze dystrybucje np. dysków twardych Fujitsu. Mocno stawiamy na sprzedaż dystrybucyjną, rozwijamy rynek systemów pamięci masowych w Polsce. Jako pierwsi wprowadzamy na polski rynek nagrywarki CD-R i oprogramowanie do ich obsługi. Do naszej oferty włączamy napędy i nośniki CD-R marek: Toshiba, Philips, Yamaha. Będąc już rozpoznawalnym dystrybutorem rozbudowujemy naszą ofertę o nowe rozwiązania – pamięci masowe firm Plextor i Pioneer – liderów w zakresie nagrywarek CD/DVD.
-
1987
Powstaje firma Initel-Serwis, a w grupie jej założycieli są Jarosław Kupiec i Tomasz Szukała. Przedsiębiorstwo zajmuje się sprzedażą i serwisem komputerów.