Zaznacz stronę
Formularz kontaktowy
Jeśli interesuje Cię nasza oferta, skorzystaj z formularza i zadaj pytanie naszemu specjaliście.

Zdalne Zarządzanie Lokalizacjami (bramki IoT)

Pod pojęciem Zdalnego Zarządzania Lokalizacjami (w skrócie ZZL) kryją się rozwiązania, które znajdują zastosowanie w centrach danych na całym świecie. Zdalne Zarządzanie Lokalizacjami zawiera wszystkie kluczowe funkcje w kompaktowych i ekonomicznych formach. Rozwiązania te gwarantują dostęp szeregowy, monitorowanie środowisk IT oraz integrację IoT.

Zarządzanie środowiskiem rozproszonym

Zarządzanie typu out-of-band zmniejsza tzw. wskaźnik MTTR (średniego czasu naprawy) w rozproszonych środowiskach IT.

Postępujący proces cyfryzacji, Internet Rzeczy i coraz większa decentralizacja urządzeń sprawiają, że przed działami IT pojawiają się zupełnie nowe wyzwania. Konieczne staje się m.in. zarządzanie rozproszonymi środowiskami sieciowymi w zdalnych biurach, zakładach produkcji i chmurach prywatnych, aby zapewnić stałą łączność i uniknąć wydatków, które pociągają za sobą awarie sieci. W większości przypadków odbywa się to w sposób centralny, z poziomu serwerowni zlokalizowanej w głównej siedzibie firmy. Problem polega jednak na tym, że w razie awarii sieci głównej (in-band) lub zerwania połączenia z Internetem nie ma żadnej możliwości zdalnej kontroli. Zidentyfikowanie problemu z reguły wymaga wizyty technika, który dopiero na miejscu jest w stanie określić, jakie kroki należy podjąć (np. jakie części powinny zostać wymienione). Alternatywą jest zarządzanie typu out-of-band, które zapewnia dostęp do sprzętu IT w dowolnym momencie, bez względu na funkcjonalności i łączność lokalnej sieci.

Awaria sieci głównej – co robić, kiedy narzędzia in-band zawodzą?

Pojedyncza awaria sprzętowa może spowodować nawet kilkudniową przerwę w pracy. W takiej sytuacji na miejsce wysyła się technika, który nieraz jest w stanie rozwiązać problem w ciągu kilku minut, np. restartując urządzenie. Oczywiście czasem kwestia jest bardziej złożona, a naprawa wymaga więcej czasu i wysiłku. Tak czy inaczej podróż na miejsce awarii wiąże się ze stratą czasu zarówno serwisanta IT, jak i pracowników, którzy nie mają dostępu do kluczowych systemów i nie mogą wykonywać swoich obowiązków.

Nietrudno więc zrozumieć, dlaczego zarządzanie out-of-band jest tak atrakcyjnym rozwiązaniem dla administratorów rozproszonych sieci. Dzięki niemu mają kontrolę nad wszystkimi komponentami infrastruktury IT – nawet, gdy narzędzia in-band zawiodą.

Rozwiązania out-of-band z funkcją failover

Zasada jest prosta: urządzenia sieciowe mają porty szeregowe. Administratorzy mogą uzyskać do nich dostęp niezależnie od sieci informatycznej głównej, aby sprawdzić status urządzenia. W przypadku niektórych zaawansowanych funkcji związanych z zarządzaniem (np. aktualizacji firmware’u) porty urządzenia są wręcz jedynym sposobem dostępu. Jeśli urządzenie przestanie odpowiadać, administrator ma możliwość zrobienia tzw. „twardego resetu” (wystarczy, że odłączy zasilanie).

Zarządzanie out-of-band pozwala zdalnie kontrolować i serwisować komponenty takie jak serwery, urządzenia WAN, urządzenia sieciowe i zasilacze, a także naprawiać związane z nimi problemy. Rozwiązania typu out-of-band wykorzystują funkcję failover, aby w razie awarii połączenia móc skomunikować się z konsolą administratora. Z reguły jest to szybkie połączenie komórkowe 4G LTE lub 3G. W miejscach, gdzie łączność bezprzewodowa sprawia problemy, można wykorzystać nieco wolniejsze połączenie modemowe lub zastosować prywatne sieci 5G.

Automatyczne monitorowanie i rozwiązywanie problemów zapewniają ciągłość biznesową.

Zarządzanie out-of-band przydaje się nie tylko w przypadku nagłej awarii, ale także podczas codziennej pracy. Wszelkie problemy są automatycznie wykrywane i rozwiązywane zanim zakłócą lokalnych ruch w sieci. Nowoczesne rozwiązania wyposaża się w system automatycznej odpowiedzi, który reaguje na awarie sieciowe, dostarczając wskazówki diagnostyczne i naprawcze dotyczące często występujących problemów.

Dzięki temu można całkowicie zautomatyzować proste zadania – np. wykrycie routera, z którym nie ma kontaktu, powiadomienie administratora SMS-em lub emailem i zrestartowanie urządzenia.

W ofercie Stovaris znajdują się inteligentne rozwiązania do zarządzania siecią firmy Opengear. Rozwiązania te umożliwiają administratorom IT korzystanie z niezawodnych i zawsze dostępnych połączeń 3G i 4G LTE zamiast tradycyjnych modemów przewodowych. Taka funkcjonalność umożliwia (wszystkim zespołom pracującym w ramach jednej organizacji) zdalne zarządzanie i nadzorowanie przełącznikami, routerami i innymi punktami końcowymi. W ten sposób nawet niewielka grupa administratorów IT może zapewnić prawidłowe funkcjonowanie dowolnej liczby krytycznych punktów końcowych, przez cały czas.

Ta grupa produktów opiera się na rozwiązaniach firm:

Adder | Advantech | DigiLantronixOpengear | SilexVertiv

Osoba kontaktowa:

Przemysław Prochera

Business Development Manager
tel. +48 668 157 173
p.prochera@stovaris.pl