Zaznacz stronę

Nasza historia

Historia naszej firmy sięga lat 90. Od tego czasu przedsiębiorstwo ewoluowało z niewielkiej firmy serwisowej do klasycznego dystrybutora z wartością dodaną (ang. VAD). Rozwój firmy doprowadził do zmian organizacyjnych, które umożliwiły większą koncentrację zespołu specjalistów i inżynierów na poszczególne działy produktowe.

Historycznie nasza działalność wywodzi się od usług serwisowych. We wczesnych latach 90-tych, została podpisana pierwsza umowa z Fujitsu. Później każdy rok przynosił nowe kontrakty dystrybucyjne, a oferta firmy szybko rozbudowywała się o nowe obszary IT. Rozwój przedsiębiorstwa spowodował potrzebę zmian organizacyjnych, umożliwiających większą koncentrację naszego zespołu na poszczególne działy produktowe. Jednym z usprawnień naszej firmy było utworzenie (a w konsekwencji wyodrębnienie) działu Alstor SDS (Secure Data Solutions). Obecnie spółka posługuje się nazwą Stovaris Sp. z o.o.

Stovaris (dawniej Alstor SDS) oferuje rozwiązania dotyczące przetwarzania dokumentów (DMS), zarządzania i bezpieczeństwa IT, infrastruktury IT i Data Center, sieci informatycznych, serwerów i pamięci masowych, a także dzięki ścisłej współpracy z wiodącymi na świecie producentami oferujemy innowacyjne i profesjonalne rozwiązania IT dla biura i home office oraz sprzęt informatyczny dedykowany branży medycznej. Nasze portfolio zostało wzbogacone o imponujący zakres usług eksperckich oraz szkoleń z zakresu poszczególnych aplikacji i rozwiązań, dzięki czemu jesteśmy w stanie świadczyć usługi IT na najwyższym poziomie. Współpracując z polskimi partnerami biznesowymi jesteśmy w stanie, w kompleksowy sposób odpowiedzieć na potrzeby cyfrowego przetwarzania obrazów i dokumentów.

Historia firmy

2020
1 marca

Nowe wyzwanie zakończone sukcesem – mamy biuro w nowej lokalizacji!

Firma Alstor SDS - Staniewicka 12 Warszawa
Rozwój firmy, powiększanie naszego zespołu, a także przygotowanie do podjęcia współpracy z kolejnymi dostawcami spowodowało, że podjęliśmy się nowego wyzwania. Ten nowy krok naprzód dotyczy zmiany lokalizacji Alstor SDS! Klientów,..Read More
2019
1 lipca

Logic Vein, H5 audits, Live Action, Scale MP oraz Proget rozbudowują ofertę Alstor SDS

Logic Vein, H5 audits, Live Action, Scale MP oraz Proget rozbudowują ofertę Alstor SDS
Kolejni dostawcy dołączają do Alstor SDS, tym samym poszerzają nasze portfolio o rozwiązania związane z sieciami informatycznymi, zarządzaniem oraz bezpieczeństwem IT.
1 kwietnia

Dział Alstor SDS wyodrębnia się ze struktur Alstor Sp.j. – powstaje nowy, odrębny podmiot

kamień milowy Alstor SDS Sp. z o.o.
Przez ostatnie miesiące Zarząd Alstor SDS pracował nad organizacją nowej Spółki. Nowy podmiot powstał pod koniec ubiegłego roku, 1 kwietnia 2019 ogłoszono formalne wyodrębnienie działu Alstor Secure Data Solutions. Alstor..Read More
2018
1 stycznia

Alstor SDS – główny dystrybutor rozwiązań marki Inspur w Polsce

Alstor SDS główny dystrybutor marki Inspur
Obecnie Alstor SDS prowadzi współpracę jedynie z największymi i najbardziej cenionymi przedsiębiorstwami w swojej dziedzinie produktowej. Do naszych kluczowych partnerów strategicznych należy Inspur. Alstor jako jego główny przedstawiciel na polskim..Read More
2017
1 stycznia

Nagroda Computer Reseller Polska / Utworzenie działu Alstor SDS

Alstor SDS Duże logo
W naszej ofercie pojawiają się kolejne nowe dystrybucje: Spectra, Savvius, Garland Technology. Otrzymaliśmy prestiżową nagrodę od Computer Reseller Polska – Kapituła przyznała nam nagrodę: „Za konsekwentnie realizowaną strategię budowania spójnej..Read More
2016
1 stycznia

Nowe umowy dystrybucyjne z Apcon oraz StarWind

Rozszerzyliśmy portfolio produktowe o rozwiązania marki Apcon – inteligentne przełączniki i punkty dostępowe do sieci. W tym roku nawiązaliśmy również współpracę z firmą StarWind, jednym z wiodących dostawców rozwiązań wirtualizacyjnych..Read More
2015
1 stycznia

ExaGrid i Socomec wzbogacają portfolio produktowe

Do naszej szerokiej oferty backupowej dołączył kolejny produkt – ExaGrid to skalowalne urządzenia do backupu dyskowego z funkcją deduplikacji, które rewolucjonizują sposób ochrony danych i przechowywania kopii zapasowych dla firm...Read More
2014
1 stycznia

Rozszerzamy ofertę o rozwiązania Lantronix

Skanery dokumentowe to jedna z dziedzin zainteresowań naszej firmy, o najdłużej historii. Obecnie, obok rozwiązań Fujitsu do naszej oferty trafiły wybrane linie produktów Mustek. Oferta została rozszerzona o rozwiązania do..Read More
2013
1 stycznia

Nowe pozycje ofertowe marek Imation i IronKey

W tym roku podpisana została umowa z firmą Imation – w naszej ofercie dostępne są urządzenia pamięci taśmowej tego producenta, pamięci masowe Nexsan by Imation oraz rozwiązania IronKey (przenośne pamięci..Read More
2011
1 stycznia

Najlepszy dystrybutor roku marki Avocent

Nagroda Avocent dla Alstor
Ten rok rozpoczął się od podpisania umowy dystrybucyjnej z firmą CA, renomowanym producentem oprogramowania do zapewnienia ochrony i dostępności danych i systemów komputerowych. Otrzymujemy zaszczytny tytuł „Dystrybutora Roku 2011 firmy..Read More
2010
1 stycznia

Rozszerzenie oferty o rozwiązania KOFAX

Nasze portfolio produktowe zwiększyło się o zaawansowane rozwiązania optymalizujące przetwarzanie dokumentów KOFAX oraz programy do tworzenia kopii zapasowych i odtwarzania danych po awarii FARSTONE.
2009
1 stycznia

Zmiana siedziby Spółki

Siedziba Alstor
Wiosną zmieniliśmy lokalizację firmy. Dzięki dodatkowej powierzchni jesteśmy wstanie organizować regularne szkolenia oraz seminaria. Rozpoczynamy współpracę na szeroką skalę z Hitachi Data Systems oraz CommVault.
2006
1 stycznia

Rozpoczęcie współpracy z marką Symantec

Rozpoczęliśmy współpracę z producentem rozwiązań zwiększających wydajność serwerów www – firmą Crescendo oraz producentem urządzeń taśmowych – firmą MAST Storage. Otrzymaliśmy dystrybucję oprogramowania do backupu i zarządzania danymi klasy enterprise..Read More
2003
1 stycznia

Dystrybucja rozwiązań marki Avocent

Podpisaliśmy umowę dystrybucyjną z firmą Avocent – czołowym producentem przełączników KVM na świecie.
2002
1 stycznia

Certyfikat Jakości Kanału Dystrybucyjnego

Wzbogaciliśmy naszą ofertę o płyty główne renomowanego niemieckiego producenta, firmy Fujitsu Siemens. W 15 rocznicę działania naszej firmy na polskim rynku, zostaliśmy uhonorowani Certyfikatem Jakości Kanału Dystrybucyjnego, przyznanym po raz..Read More
1999
1 stycznia

Grand Prix KOMPUTER EXPO’99

Otrzymujemy Grand Prix Komputer Expo’99 w kategorii Rozwiązania Informatyczne za system automatycznego wprowadzania i interpretacji formularzy oparty o skaner Fujitsu i oprogramowanie ReadSoft. Otrzymaliśmy tytuł oficjalnego dystrybutora firm: Tandberg Data..Read More
1998
1 stycznia

Grand Prix KOMPUTER EXPO’97

Zdobyliśmy Grand Prix KOMPUTER EXPO’97 za napęd DVD-ROM TOSHIBA w kategorii sprzęt-komputery.
1997
1 stycznia

Oficjalny dystrybutor Adaptec i Rimage

Otrzymujemy tytuł oficjalnego dystrybutora wysokiej jakości kontrolerów SCSI i oprogramowania do zapisu CD ADAPTEC. Ten rok zaowocował również podpisaniem umowy dystrybucyjnej na duplikatory CD firmy RIMAGE.
1996
1 stycznia

Rozpoczęcie współpracy z Infortrend, HP i Philips.

Zostaliśmy oficjalnym partnerem takich producentów jak: Microtest, Elektroson, OTG, IXOS, Infortrend. Kolejnym ważnym momentem stało się podpisanie kontraktów z czołowymi producentami urządzeń pamięci masowych – Hewlett-Packard i Philips.
1994
1 stycznia

Dystrybucja rozwiązań marki Toshiba

Lider technologii CD, firma Toshiba, przydzieliła nam dystrybucję napędów CD-ROM i dysków twardych 2.5 cala. Równolegle rozpoczynamy współpracę z amerykańską firmą Emulex (lider szybkich technologii sieciowych).
1992
1 stycznia

Rozpoczęcie współpracy z Fujitsu

Początek współpracy z jednym z największych koncernów komputerowych na świecie – Fujitsu. Uzyskujemy dystrybucję drukarek, dysków twardych, napędów magnetooptycznych i skanerów.
1987
1 stycznia

Rozpoczynamy działalność

Firma rozpoczyna działalność na rynku polskim, pod nazwą Initel-Serwis. Pierwotną działalnością firmy stanowił serwis sprzętu komputerowego.