Vertiv Avocent HMX – kompleksowe zarządzanie centrum kryzysowym
Rozwiązania technologiczne zwiększające wydajność dyspozytorni zarządzania kryzysowego.

Wprowadzenie
Wystarczy otworzyć jakakolwiek gazetę lub witrynę internetową, aby przekonać się jak ważnym elementem naszego życia codziennego są centra zarządzania kryzysowego, które dbają o nasze zdrowie i bezpieczeństwo.
Niezależnie od tego, czy centra te odpowiadają na połączenia przychodzące z numeru 112, zajmują się klęskami żywiołowymi lub katastrofami spowodowanymi przez człowieka, czy też chronią kluczową infrastrukturę, to ich pracownicy muszą mieć szybki dostęp do kluczowych informacji. Dyspozytornie zarządzania kryzysowego muszą błyskawicznie uzyskiwać dostęp, przeglądać, agregować i udostępniać dane przechowywane w wielu systemach, które są często dostarczane w różnych formatach, takich jak: przekazy wideo, mapy, zdjęcia, czy plany ewakuacyjne.
„Szybka reakcja, bezawaryjne i kompleksowe zarządzanie” – w wielu dyspozytorniach zarządzania kryzysowego łatwiej to powiedzieć niż wdrożyć. Pomieszczenia kontrolne muszą nabywać i instalować wiele drogich systemów. Muszą również wymagać od personelu przemieszczania się pomiędzy różnymi stanowiskami pracy, w celu uzyskania dostępu do kluczowych i pełnych informacji o danym zdarzeniu. Operatorzy zmagają się z odizolowanymi systemami i stacjami roboczymi, które tworzą „silosy” informacyjne. Współpraca pomiędzy pracownikami centrów zarządzania kryzysowego staje się prawie niemożliwa, a na pewno jest utrudniona, gdy dany system może być wykorzystywany przez określoną, niewielką liczbę osób jednocześnie. Wszystko to powoduje obniżenie skuteczności i wydajności zarówno pracowników, jak i całego centrum zarządzania kryzysowego. Ponadto negatywnie wpływa na szybkość reakcji i powiększa koszty utrzymania centrum.
Istnieją rozwiązania technologiczne, które mogą znacząco poprawić wydajność w dyspozytorni zarządzania kryzysowego. Takie rozwiązania dzięki swoim zaawansowanym funkcjom, gotowości do pracy ciągłej (24/7), czy łatwości konserwacji pozwalają stworzyć środowisko IT, które podwyższa jakość usług, obniża koszty i zwiększa poziom bezpieczeństwa centrum zarządzania kryzysowego.
Zwiększanie efektywności i produktywności operatora centrum zarządzania kryzysowego
Świetnym sposobem na zwiększenie wydajności operatorów centrów zarządzania kryzysowego jest użycie wysokowydajnego systemu KVM, który oferuje szybki i prosty dostęp do nieograniczonej liczby systemów z dowolnego miejsca pracy operatora. Systemy KVM eliminują potrzebę fizycznego przemieszczania się użytkowników z miejsca na miejsce. Wystarczy kilka kliknięć, aby w ciągu paru sekund przełączać się między różnymi systemami, bezpośrednio na swojej stacji roboczej. Taka funkcjonalność poprawia wydajność i sprzyja współpracy, ponieważ zarówno lokalni, jak i zdalni użytkownicy mogą błyskawicznie przełączać się między systemami, udostępniać ekrany, sesje oraz dane.
Korzystając z technologii KVM, która oferuje możliwość zdalnego rozszerzenia zasięgu pracy operatorów, możemy niemalże każdy wykorzystywany system przenieść poza centrum zarządzania kryzysowego. To powoduje, że jesteśmy w stanie stworzyć środowisko IT bardziej przyjazne do pracy, operatorów, którzy i tak muszą podejmować kluczowe decyzje pod presją czasu i innych czynników stresogennych.
Wdrażając zaawansowane systemy KVM, musimy mieć pewność, że operator centrum kryzysowego, który będzie z niego korzystał będzie w stanie na nim polegać i mieć do niego zaufanie. Sam fakt, że maszyna czy system, z którego ma skorzystać operator nie znajduje się tuż obok niego, może powodować pewne obawy pracowników centrów kryzysowych. Zatem kluczowe jest, by system KVM płynnie działał i odwzorowywał każdy element systemu (np. materiały wideo, kolorystykę i barwy zdjęć czy map), tak jakby użytkownik korzystał bezpośrednio z niego. Od systemów KVM wymaga się, by zdalnie obsługiwał wszystkie typy systemów i urządzeń peryferyjnych oraz oferował doskonałe wrażenia dla użytkownika, bez jakichkolwiek opóźnień.
Uproszczenie pracy IT
Działy IT, które obsługują dyspozytornie zarządzania kryzysowego, mają ciężką pracę, biorąc pod uwagę złożoność całego środowiska. Rozwiązania technologiczne, które mogą uprościć instalowanie, udostępnianie, monitorowanie i rozwiązywanie problemów z systemami zarządzania kryzysowego, znacząco ułatwiają i usprawniają pracę inżynierów informatycznych. Systemy KVM, które oferują wygodę „plug-and-play”, wprowadzają nowe systemy w tryb online przy minimalnym nakładzie czasu i wysiłku. Ponadto możliwości zdalnej rozbudowy KVM oznaczają, że sprzęt można umieścić w stelażu szafy rack w oddzielnej lokalizacji, co umożliwia działom IT zmniejszenie ryzyka awarii i zwiększenie dostępności całego systemu IT poprzez utrzymywanie sprzętu w odpowiednio zabezpieczonym i chłodzonym środowisku.
W każdej dyspozytorni zarządzania kryzysowego operacje muszą być wykonywane bez jakichkolwiek przerw. Systemy KVM to skuteczny sposób na zapewnienie płynności działania takich centrów, nawet w przypadku awarii systemu. Dobrze zaprojektowane KVMy eliminują każdy pojedynczy punkt awarii i umożliwiają natychmiastowe przełączenie na tzw. system „gorącego czuwania”, przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiej jakości. Korzystając z KVM, można skierować niemalże każdego użytkownika do innego zasobu sprzętowego.
Dzięki połączeniu kilku systemów KVM ze scentralizowanym zdalnym zarządzaniem, konserwacja i rozwiązywanie problemów stają się znacznie łatwiejsze. Zaawansowane rozwiązania do zdalnego zarządzania gwarantują tylko jedno źródło informacji o wszystkich wykorzystywanych zasobach (systemach i sprzęcie IT). Dział IT może usprawnić proces wyszukiwania systemów, łączenia się i administrowania nimi za pomocą jednej konsoli. Inżynierowie IT w łatwy sposób uzyskują także informacje o stanie całego systemu i każdego z jego elementów w czasie rzeczywistym. Ponadto technicy IT mogą dokonać natychmiastowej diagnozy, co ma bezpośredni wpływ na zapobieganie przestojom i przyspieszenie procesu rozwiązywania problemów. Scentralizowane zarządzanie poprawia bezpieczeństwo. Dzięki niemu możliwe jest również nadawanie użytkownikom uprawnień dostępowych do systemów i innych zasobów, w oparciu o pełnione przez nich role w danej organizacji.
Wzrost przy odpowiednim koszcie
Konieczność modernizacji i rozbudowy systemów zarządzania kryzysowego regularnie rośnie. Międzynarodowi eksperci i specjaliści przewidują, że światowy rynek obronności i bezpieczeństwa wewnętrznego wzrośnie o 81% w ciągu najbliższych 10 lat.
Centra kontroli zarządzania kryzysowego muszą dostosować się do tego wzrostu oraz muszą szybko i bez zakłóceń przenosić zarówno nowych użytkowników/operatorów, jak i swoje systemy do pracy w trybie online. Oczywiście każda taka organizacja ma ściśle określony budżet. Zatem, aby unowocześnić i rozbudować centrum kryzysowe za odpowiednią cenę należy:
- Znaleźć odpowiednią technologię KVM, która zapewni łatwy sposób udostępniania systemów pomiędzy użytkownikami. Zagwarantuje również współdzielenie systemów, co wpłynie znacząco na obniżenie kosztów operacyjnych, a także zmniejszy liczbę wymaganych systemów podstawowych. Przyczyni się to do znacznych oszczędności kosztów kapitałowych, a nawet pozwoli wyeliminować potrzebę budowania wielu centrów zarządzania kryzysowego.
- Korzystać z technologii zaprojektowanej jako niezależna od dostawcy. KVMy, które obsługują systemy i urządzenia peryferyjne niezależnie od typu, marki, producenta lub lokalizacji, zapewniają bezpieczeństwo w przyszłości i umożliwiają rozwój oraz szybkie wdrażanie zmian.
- Współpracować z dostawcą, który nie zmusza Cię do zakupu technologii niezapewniającej wymaganej mocy i elastyczności, albo wymaga od Ciebie ponoszenia niepotrzebnych wydatków. Twój dostawca powinien być w stanie prawidłowo dobrać rozmiar rozwiązania, tak by zapewnić środowisko operacyjne, które odpowiada Twoim wymaganiom biznesowym.
Vertiv Avocent® oferuje rozwiązania dla każdego typu centrum kontroli zarządzania kryzysowego, gwarantując elastyczne rozwiązania rozwijające się i ewoluujące wraz z Twoją firmą.
Sprawdź: Czy możesz obsługiwać poniższe funkcje w swojej obecnej sterowni i centrum zarządzania kryzysowego?
- Udostępnianie systemów i gwarancja współpracy pomiędzy lokalnymi i zdalnymi pracownikami.
- Umożliwienie zdalnego dostępu do zasobów wideo w wysokiej rozdzielczości.
- Centralizacja systemów w bezpiecznym, odizolowanym i kontrolowanym środowisku.
- Bezproblemowe przełączanie się pomiędzy standardowymi informacjami a transmisjami alarmowymi.
- Szybka lokalizacja, konfiguracja i rozwiązywanie problemów w wielu lokalizacjach.
- Bezproblemowe przełączanie awaryjne w ciągu kilku sekund, z gwarancją wysokiej jakości obsługi.
- Kontrola dostępu za pomocą uprawnień opartych na rolach.
- Zmniejszenie liczby systemów i sprzętu rezerwowego wymaganych do obsługi operacji.
Jeśli Twoje obecne środowisko IT wymaga usprawnień i chcesz korzystać z najlepszych rozwiązań Vertiv Avocent, które zagwarantują ciągłość biznesową i pozwolą Ci eliminować przestoje, to skontaktuj się z ekspertem Stovaris. Dobierzemy rozwiązania do Twoich obecnych i przyszłych potrzeb oraz wymagań.

Zapoznaj się również z rozwiązaniami Vertiv Avocent dedykowanymi do pomieszczeń kontrolnych: