Zaznacz stronę
Formularz kontaktowy
Jeśli interesuje Cię nasza oferta, skorzystaj z formularza i zadaj pytanie naszemu specjaliście.

Case study: Lider rynku retail wykorzystuje rozwiązania Opengear do zarządzania Centrami Danych

Międzynarodowy lider rynku retail wykorzystuje rozwiązanie Opengear

Profil klienta – najważniejsze informacje:

  • Międzynarodowy lider rynku retail obsługujący ponad 50 firm, 75 marek i 5500 sklepów, zarządzając centrami danych, zlokalizowanymi na różnych kontynentach, przetwarza każdego dnia olbrzymie ilości danych o transakcjach, zasobach itp.
  • Jego centralny zespół IT sprawdzał wiele rozwiązań, poszukując pozapasmowego (out-of-band) rozwiązania umożliwiającego zdalny dostęp do swoich centrów danych.
  • Ostatecznie wybrano bramę Opengear ACM7000 resilience i oprogramowanie Lighthouse Management Software, ponieważ oferowały one bezpieczny i prosty sposób zdalnego dostępu do centrów danych.

Przegląd

Międzynarodowy retailowy lider zarządza ponad 10 centrami danych na różnych kontynentach, aby wspierać swoich klientów, pracowników i udziałowców. 

Wyzwanie

Centralny zespół IT musiał mieć stały dostęp do swoich zasobów. Niezależnie od stanu sieci i łączności wewnątrzpasmowej, technicy powinni mieć możliwość zarządzania centrum danych oraz rozwiązywania problemów w czasie rzeczywistym. W przypadku dużej, rozproszonej sieci i centrów danych oddalonych od głównej siedziby firmy (oraz centralnego zespołu IT), zarządzanie specjalistycznymi urządzeniami, takimi jak przełączniki czy zapory, stanowiło olbrzymie wyzwanie. Gdy w centrum danych wystąpiły zakłócenia, zespół musiał wysłać technika, aby zdiagnozował i usunął problem. Proces ten trwał dłużej, niż zakładano i wiązał się ze znacznymi kosztami operacyjnymi. Sprawy komplikowały się jeszcze bardziej, gdy technik nie był aktualnie dostępny. Wtedy na pomoc „on-site” centrala mogła czekać nawet kilka godzin.

Rozwiązanie Opengear do zarządzania centrami danych

Centralny zespół IT rozpoczął poszukiwania rozwiązania pozapasmowego, umożliwiającego zdalny dostęp do centrów danych. Wsparcie, jakie otrzymali od lokalnego zespołu Opengear oraz niezwykła funkcjonalnośc platformy Lighthouse pomogły im podjąć decyzję. Ostatecznie zdecydowali się na wdrożenie ACM7000 Resilience Gateway i Lighthouse Management Software firmy Opengear, ponieważ oferowały one bezpieczny, prosty sposób na zdalny dostęp i proaktywne zarządzanie centrami danych.

Obecnie dzięki wdrożeniu konsoli ACM7000, zespół może połączyć się ze zdalnymi portami przełączników, zapór i innych wrażliwych urządzeń w infrastrukturze, bez pomocy osób trzecich. Ponadto mogą testować i zarządzać urządzeniami z dowolnego miejsca, zapewniając ciągłą dostępność i wysoką wydajność.

Dodatkowo w chmurze publicznej zaimplementowano oprogramowanie Opengear Lighthouse Management Software oraz zabezpieczono je zaporą. Dzięki temu technicy, nawet w przypadku awarii sieci podstawowej mogą bezpiecznie uzyskać dostęp do Lighthouse poprzez publiczne łącze internetowe i bezproblemowo zarządzać centrami danych. Gdy połączenie internetowe zawodzi, zespół wykorzystuje dedykowany tunel IPsec do połączenia z menedżerem konsoli ACM7000. Zapewnia to dodatkową warstwę bezpieczeństwa i rozwiązuje wszelkie możliwe problemy z łącznością.

Rezultat wdrożenia ACM7000 

Dzięki temu wdrożeniu centralny zespół IT może uzyskać pozapasmowy dostęp do swoich 10 centrów danych – zlokalizowanych na różnych kontynentach – i zarządzać nimi zdalnie z siedziby głównej, za pośrednictwem systemu Lighthouse i konsoli ACM7000.

Zespół jest zadowolony zarówno z większego dostępu do swoich zasobów, jak i z wynikających z tego oszczędności. Zdalne i samodzielne zarządzanie centrami danych umożliwia reagowanie na problemy w czasie rzeczywistym.

Kluczowe cechy ACM7000, które wspomaga zarządzanie centrum danych

  • Pozapasmowe zarządzanie siecią i urządzeniami serwerowymi
  • 4-8 portów szeregowych
  • 4 x port konsoli USB 2.0
  • Automatyczna detekcja przestojów i możliwość naprawy błędów
  • Link Layer Discovery Protocol umożliwia wykrywanie i weryfikowanie urządzeń w sieci lokalnej
Kluczowe Cechy CM8100