Edge IT – Zdalny dostęp według Vertiv
Serwer konsoli Vertiv to urządzenie sprzętowe, które umieszczamy w szafie i podłączamy do urządzeń IT – serwerów, routerów, pamięci masowej, listew PDU, zasilacza UPS – zapewniając jednorodny zdalny dostęp do tych urządzeń przez aplikację webową. Urządzenie jest podłączone do sieci i/lub routera LTE/4G, zapewniając zdalny dostęp. Łącząc się z serwerem konsoli otrzymujemy sesję interaktywną pozwalającą monitorować i kontrolować wszystkie powiązane urządzenia.
Rozwiązanie Vertiv podłączamy klasycznie poprzez sieć LAN, jak również możemy wykorzystać router 4G z kartą SIM zawierającą publiczną czy prywatną adresację IP. To rozwiązanie zapewnia możliwość dostępu nawet w przypadku awarii routera brzegowego i braku połączenia sieciowego.
Mała szafa rackowa ze sprzętem IT (np. do oddziału firmy, małego biura). W szafie znajduje się sprzęt serwerowy, sieciowy oraz produkty Vertiv – KVM umożliwiający zdalny dostęp, ups oraz listwa dystrybucyjna zasilania PDU (monitorowana zdalnie) oraz opcjonalny router LTE/4G

W przypadku urządzeń sieciowych możemy przykładowo dostać się do tzw. portu konsolowego, otrzymać linię poleceń i wykonywać wszystkie komendy sterujące pracą takiego urządzenia sieciowego, np. ustawić adres IP i inną bramkę sieciową, zmienić routing, dokonać aktualizacji firmware’u, zmienić reguły na firewall’u itp. – wszystkie operacje, które administrator jest w stanie wykonać podczas swojej pracy.

Rozwiązanie Vertiv umożliwia również zdalny dostęp do urządzeń w przypadku braku jakiejkolwiek odpowiedzi (np. w czasie resetu po aktualizacji firmware’u na routerze). Wykorzystując port konsolowy i integrację z listwą zasilającą jesteśmy w stanie wymusić restart, a następnie przejść w tryb ratunkowy i wznowić proces aktualizacji albo powrócić do starego firmware’u.
W przypadku serwerów jesteśmy w stanie uzyskać dostęp do puplitu PC bądź serwera i np. uruchomić narzędzia do zarządzania usługami, zrekonfigurować aplikacje, zrestartować usługi, zmienić adresację IP itp.
Dowiedz się, dlaczego możesz potrzebować rozwiązań zdalnego dostępu Vertiv:
- zapewnienie ciągłości pracy jest krytyczne ze względu na umowy SLA, dostępność do świadczonych usług czy zapewnienie ciągłości pracy systemów,
- posiadasz rozproszoną infrastrukturę, której serwisowanie wiąże się z kosztami wynikającymi z czasu dojazdu czy zapewnienia dedykowanych rozproszonych zasobów serwisowych,
- posiadasz dużą liczbę serwerów i urządzeń sieciowych różnych producentów w ramach jednej lub wielu serwerowni i potrzebujesz zunifikowanego narzędzia zapewniającego jednorodny dostęp do wszystkich serwerów i urządzeń sieciowych.
Korzyści z wykorzystania rozwiązania Vertiv:
- oszczędności związane z optymalizacją wykorzystania zasobów administracyjno-serwisowych i możliwością zdalnej weryfikacji problemu i przywrócenia funkcjonalności. Jako przykład może służyć firma z branży telekomunikacyjnej, która posiada rozproszoną infrastrukturę „Edge” i potrzebę centralnej obsługi serwisowo-admistracyjnej,
- optymalizacja potencjalnego zysku związana z możliwością zminimalizowania czasu przestoju i awarii. Przykładem jest bank, który posiada wielooddziałową strukturę, dla którego czas awarii systemów transakcyjnych jest w prosty sposób przekładany na straty finansowe.